人気ブログランキング | 話題のタグを見る

XcodeでArchiveで失敗した話

2022年10月、2022年5月以来となるiOSアプリのアップデートをしようとしました。

しかし、Archiveして手順通りに進めたらエラーが起きました。

以下、その内容

Asset validation failed

Invalid Signature. A sealed resource is missing or invalid. The file at path [〇〇.app/〇〇] is not properly signed. Make sure you have signed your application with a distribution certificate, not an ad hoc certificate or a development certificate. Verify that the code signing settings in Xcode are correct at the target level (which override any values at the project level). Additionally, make sure the bundle you are uploading was built using a Release target in Xcode, not a Simulator target. If you are certain your code signing settings are correct, choose "Clean All" in Xcode, delete the "build" directory in the Finder, and rebuild your release target. For more information, please consult https://developer.apple.com/library/ios/documentation/Security/Conceptual/CodeSigningGuide/Introduction/Introduction.html

証明書関連のエラーだと思って色々調べましたが、

なかなか解決しませんでした。

ネットで調べましたが、日本語の文字が原因っぽい記事がありました。

とりあえず、Xcodeの設定で日本語を入力しているところを全部英語に修正

自分の場合は、
・Display Name
・Bundle Display Name

の2つ。

これでアップロードが完了しました。

by hiechin | 2022-10-23 16:37 | 開発メモ

スマートフォンアプリ開発録


by hiechin